טיפול בפסולת לצורך שמירה על הסביבה

על מנת להתמודד עם כמויות של פסולת ביתית ולטפל בהן כראוי, עלינו להשתמש בפתרונות מתקדמים. משום כך, בשנים האחרונות, ניתן לראות שלא מעט רשויות מקומיות בארץ, החלו לעודד את עניין הפרדת הפסולת הביתית למרכיביה. ההפרדה כמובן תעשה כבר בבית שלנו.
איך מתנהלת ההפרדה? בשלב הראשון, היא תבוצע על ידי שימוש בשני פחים. פח אחד עבור זבל רטוב והפח השני עבור זבל יבש. בראשון, תהיה פסולת שהיא זבל אורגני ובעיקר שאריות של מזון. אגב, אותה פסולת משמשת ליצירת אנרגיה וקומפוסט לחקלאות. הפתרון הזה הוא יעיל מכיוון שהוא הופך את הפסולת למשאב. מנגד, בפח השני, יהיה זבל יבש כמו, נייר, בד מתכת, פלסטיק, זכוכית וכו'. אותה פסולת תעבור להפרדה ולמיחזור.
אגב, התכנון הוא שבעתיד, הפסולת היבשה תחולק למרכיבים עוד בבית ולאחר מכן, אלו יועברו ישירות למיחזור. ככה נוכל להקטין משמעותית את הפסולת שנצטרך להטמין באתרי הטמנה ייעודים.

עקרונות טיפול בפסולת בנייה

אם נטפל נכון בפסולת הביתית שלנו, נוכל גם לטפל נכון בפסולת בנייה. פסולת זו מתקבלת בדרך כלל כאשר בונים בית חדש או משפצים בית קיים. העדיפות היא לבחור בתהליך של בניה ירוקה זאת לעומת הבנייה הקונבנציונאלית. כאשר מדובר על תהליך של בנייה ירוקה, נוכל לראות שיש לו מספר עקרונות חשובים בהיבטים של פסולת ומחזור והם:
-יש לנהל בחוכמה את השימוש בחומרי הבנייה וכך לצמצם את כמות הפסולת. הדבר יכול להקטין את ההוצאות הכספיות וכמו כן יכול להפחית את כמויות הפסולת שיהיו בתהליך.
-את הפסולת יש לרכז אך ורק במיכלים ייעודים. אותם מיכלים יאפשרו פינוי יעיל ומהיר, ישירות למרכזי המיחזור.
-אם יש עודפים של חומרי בניה או שיש חומרי בניה שהינם פגומים, הרי שיש עדיפות למסור אותם לגורמים אחרים ולא דווקא לאתרי פסולת.
חוסר טיפול בפסולת יגרום למפגעים שונים בהם, זיהום קרקעות ומי תהום, זיהום אוויר, מפגעי ריח, מפגעים בטיחותיים, בזבוז של משאבי קרקע לצורך הטמנת הפסולת, פליטת גזים וכו'. אין ספק שאחת הסוגיות המורכבות איתם מתמודדת כל מדינה ובפרט מדינת ישראל, קשורה לסוגיית הטיפול בפסולת.

מיחזור פסולת בניין ופתרונות בבנייה ירוקה

אין ספק שלבנייה ירוקה יש המון מטרות. אחת מהן ואולי גם המרכזית ביותר היא להפחית משמעותית את ההשפעה השלילית של תהליך הבנייה על הסביבה. במסגרת הבנייה הירוקה, יש חובה להעביר את הפסולת למטמנות וכמו כן למפעלי מיחזור וכל זאת על ידי  לעשות שימוש חוזר בפסולת בניין. כך יוצא שהבנייה הירוקה מעודדת מספר דברים בהם:
-שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים וידידותיים לאיכות הסביבה
-מיון והפרדה של פסולת הבניין הניתנת למיחזור
-ניצול של חומרי פסולת בנייה לשימוש חוזר באתר הבנייה
-שמירה על מערכות אקולוגיות הנמצאות באזור הבנייה
-הכנה של תכנית לניהול סביבתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן