פסולת בנייה: טיפול, מיחזור, רווח כספי ומה שביניהם

כל פרויקט בנייה מייצר פסולת בנייה בהיקפים שונים. יש פרויקטים שמייצרים פחות פסולת ויש כאלה שמייצרים יותר פסולת. לדוגמה, אם מדובר על בנייה בשיטה הקונבנציונאלית, הרי שהיא מייצרת המון פסולת בנייה וזאת בהשוואה לשיטת בנייה קלה או בנייה מתקדמת המייצרת מעט מאוד פסולת ונחשבת לנקייה וירוקה יותר. על מנת לתת פתרון הולם לנושא הפסולת, הוקמו בארץ אתרים לקליטה וטיפול בפסולת בנייה. באותם האתרים מבוצעות הפעולות הבאות:
1. פסולת הבנייה עוברת קליטה, סיווג ולאחר מכן תהליך של מיון
2. פסולת הבנייה עוברת הפרדה לחומרים שונים. לשם כך, משתמשים באמצעים מכאניים או ידניים
3. הפסולת מטופלת ולאחר מכן הופכת לחומר גלם (מבוצע תהליך של מחזור)
4. פסולת שלא ניתנת למיחזור, עוברת להטמנה

חשיבות המחזור של פסולת הבנייה והיתרונות

לא חשוב באיזה פרויקט בנייה מדובר, שכן זה יכול להיות בניה מתקדמת, מודולרית, מתועשת או טרומית, הרי שתהליך של מחזור הפסולת יכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות. אנשי המקצוע השותפים לפרויקט בהם מתכננים, אדריכלים, קבלנים ובעלי מקצוע, יכולים להעריך מראש את כמות הפסולת העתידית שהפרויקט ייצר ובהתאם לכך להתקשר עם קבלן פינוי פסולת ולבצע תמחור מתאים ולהכניס אותו לתקציב של הפרויקט.

מהם היתרונות בטיפול פסולת בנייה ומחזורה?

השלכה של פסולת בשטחים פתוחים, היא עבירה לכל דבר. על כן, יש לדאוג לטיפול בפסולת וכמובן למחזורה. יש בכך המון יתרונות בהם:
-ניתן להגדיל את רווחיות הפרויקט
-ניתן לגלות אחריות ציבורית וגם לשמור על בריאות הציבור
-ניתן למחזר את הפסולת ולעשות שימוש חוזר בחומרים

קנסות גבוהים במקרה של פינוי פסולת שלא כחוק

המשרד לאיכות הסביבה מטיל קנסות כבדים על קבלני בנייה המפנים את הפסולת שלהם לאתרים לא מורשים. הפסולת צריכה להיות מפונה אך ורק לאתרים שמפוקחים על ידי המשרד לאיכות הסביבה. לשם כך, יש להתקשר עם חברה שתבצע פינוי איכותי, חוקי והולם ולאתרי פסולת מורשים.

פינוי פסולת בנייה – עניין לוגיסטי מורכב שמומלץ להשאיר למומחים בתחום

כאשר מתקשרים עם חברה שאחראית על פינוי הפסולת מאתר הבנייה, זו תדאג לפנות אותה בצורה ההולמת והמתאימה ביותר. יש מקרים בהם הפסולת תצטבר בקומות גג ללא מעלית, יש מקרים בהם הפסולת תהיה בתוך מכולות ויש מקרים בהם הפסולת תהיה כבר ממוינת או מנגד תהיה מורכבת ממספר חומרים. חברה מקצועית שיש לה ניסיון, תגיע עם צוות מקצועי ועם צי של משאיות מסוגים שונים המתאימים לפינוי של מגוון סוגי פסולת בנייה. כך התהליך מבוצע בצורה האיכותית והטובה ביותר.

מחירי השכרת מכולות לפינוי פסולת בנייה

אין מחיר קבוע, שכן המחיר משתנה בהתאם לגודל המכולה הנדרש. מומלץ לערוך סקר שוק ולבדוק את המחירים הממוצעים וכמו כן לבדוק האם המחיר כולל גם את עלויות ההטמנה. מלבד המחיר, בדקו שיש לחברה דירוג גבוה וכמו כן שיש עליה המלצות חיוביות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן