פתרונות שינוע והרמה בתעשייה – כל מה שרציתם לדעת

בבתי עסק בתעשייה רבים מתמודדים עם הבעיה של שינוע והרמה. בכל בית עסק בו יש מחסן או חדר תפעולי גדולים יש צורך לתת את הדעת על שאלת השינוע וההרמה. הצורך להגיע אל כל מוצר בצורה היעילה ביותר, להרים משטחים, לפרוק מכולות ומשאיות וכן שינוי מטענים במחסן נוכחים מאוד. על כן יש לבחון מה הם הפתרונות בתחום זה.
במאמר זה נסקור בקצרה פתרונות שונים לנושא השינוע וההרמה בתעשייה – נבחן מה הם הכלים השונים שבהם ניתן להשתמש לצורך זה, מה ההבדלים ביניהם, ונסקור את השיקולים השונים בבחירת אמצעי שינוע או הרמה לבית העסק שלך. קריאת מאמר זה בעיון תעזור לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר בשבילכם. 

איזה כלים מתאימים לשינוע והרמה?

תחילה, עלינו להכיר את הכלים השונים שישנם בתחום זה. סוג הכלי הראשון הנפוץ בתחום זה הוא המלגזה. המלגזה היא כלי ממונע קטן, אשר ביכולתה לשנע ולהרים סחורה כבדה במיוחד בצורה מהירה ויעילה בלי צורך בכוח אדם (מלבד מפעיל המלגזה כמובן). ישנם סוגים שונים של מלגזות – כאלו המופעלות ע"י דיזל, חשמליות, וכן מלגזונים קטנים יותר לשימושים רבים. השימוש במלגזה נפוץ במרבית המחסנים, משום הנוחות שלה ויכולותיה הרחבות.
כלי נוסף שיש להכיר הוא עגלות השינוע השונות. ההבדל המרכזי בין העגלה למלגזה היא שחלק מן העגלות פועלות בצורה לא ממונעת אלא ידנית, וכמו כן לרוב הן זולות ופשוטות יותר מהמלגזות. עם זאת, גם תפקידם הוא להרים ולהעמיס סחורות כבדות. ישנו מגוון רחב של עגלות – עגלות משטחים ידניות בעזרת מנגנון הידראולי או חשמליות, וכן עגלות שינוע לצרכים נוספים. גם השימוש בעגלות נפוץ מאוד, והוא משלים את השימוש במלגזות.
מלבד שני כלים אלו, יש להכיר גם את במות ההרמה. הבמה היא כלי שבעזרתו ניתן לקיים עבודה בגובה בצורה בטוחה ויעילה, וכן יש מענה למשימות שיש לעשות במחסנים בגובה רב. ישנן במות קטנות המיועדים לגבהים נמוכים, וגם במות גדולות וחזקות אשר יכולות להגיע לגובה רב ועם זאת לשמור על ביטחון המפעיל. 

שיקולים בקניית ציוד הרמה ושינוי

כפי שראינו, יש סוגים רבים של פתרונות שינוע והרמה, ועל כל אחד למצוא את הכלי או הכלים שיהוו הפתרון הטוב ביותר בשבילו. השלב הראשון בתהליך זה הוא סקירה ומיפוי של צרכי העסק שלך, וכך הבנה מה הן הצרכים בתחום השינוע וההרמה איתם יש להתמודד. לאחר מכן, יש להגדיר את התקציב לקניית הכלים השונים. יש לציין שבמקרים מסוימים משתלם יותר להשכיר כלים אלו. עוד חשוב לציין שיש לבדוק לעומק שהכלים בהם משתמשים עומדים בתו התקן הבטיחותי הנדרש, והם איכותיים ואמינים.
אם תרצו להגיע למידע נוסף בתחום תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט "א. חמלני טכנולוגיות", שם תמצאו כתבות נוספות בנושא השינוע וההרמה, וכן בנושאים אחרים הקשורים לתעשייה, כמו מכירת רכבים מסחריים או פיתוח מוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן