פתרונות פינוי ומיחזור פסולת לסביבה אקולוגית ונקייה

כשעובדים במפעלים גדולים עם פס ייצור נחרב לרוב נצברת כמות גדולה מאוד של פסולת שהמפעל צריך לפנות אותה. הפתרונות שקיימים היום בשוק מציעים למחזר את הפסולת לשימוש חוזר וחלק מהפתרונות הללו גם יאפשרו לכם לחסוך בעלויות הפינוי. אז למה ליצור עוד פסולת ללא שימוש אם אפשר לנתב אותה לשימוש חוזר ולשמור על הסביבה, הרי בסופו של דבר יש לנו רק כדור אחד לחיות עליו ואם המחזור גם תורם לכם כלכלית אז זה בכלל בונוס.

ראו עוד מוצרים שלנו – דחסן קרטונים

למה כדאי למחזר?
מגיל קטן אנחנו שומעים על ההתחממות הגלובאלית אבל זה משהו שכבר נמצא כאן וניתן לראות במיוחד בשינויי מזג האוויר הקיצוניים שמופיעים גם בארץ. כמות הפסולת שמפעלים מייצרים היא ענקית ולכן זה מאוד חשוב שהפעלים הללו יפעלו כדי למחזר אותה. מחזור תורם משמעותית לשלושת יסודות הטבע ששומרים אותנו חיים, בריאים, מתפקדים ועם הנוחות שאנחנו חיים בה היום.

הוא מצמצם משמעותית זיהום של מקורות מים שבסופו של דבר מגיעים אלינו, מצמצם זיהום אוויר שנגרם כתוצאה מייצור בלתי פוסק של מפעלים עם חומרים חדשים, לדוגמא מפעלים שמשתמשים באלומיניום ממוחזר חוסכים עד כ-95% אנרגיה מה שתורם לשמירה על זיהום האוויר. בנוסף מחזור מצמצם את השימוש בשטחי הטמנה שהם בעצם בורות ענק שמטמינים בהם פסולת. שטחי ההטמנה האלה לרוב לא פוריים לשימוש חקלאי וגם חיות לא נמצאות באזור הזה, ובסופו של דבר זה מזהם את האדמה שאנחנו נוטעים בה את האוכל שלנו.

גריסת פסולת לפני מחזור
אחד הדברים הכי חכמים לעשות כשמפנים פסולת תעשייתית מהמפעל הוא לגרוס את הפסולת. יש כל כך הרבה יתרונות לגריסת פסולת תעשייתית שאין כמעט סיבה לא לעשות את זה. היום ניתן לרכוש מגרסות בהתאם לפסולת שהמפעל שלכם מייצר, או שניתן גם להזמין שירותי גריסה עד לבית העסק שלכם. כשאתם גורסים את הפסולת שלכם אתם בעצם מצמצים את עלויות פינוי הפסולת מהסיבה שגריסת פסולת מביאה לצמצום נפח הפסולת פי 5 ולעתים אפילו פי 10, מה שאומר שיש הרבה פחות פסולת לפנות בפועל. בנוסף הנראות האסתטית של המפעל משתפרת, שיפור ברמת הניקיון והאחסון וגם אתם תורמים לאיכות הסביבה.

היום קיימות מגרסות בשוק שעובדות במינימום רעש ומייצרות מינימום אבק, כך שאתם לא צריכים לדאוג מהרעש שהמגרסה תייצר למהלך העבודה במפעל או לדאוג מכמות האבק שתהיה בסביבה. בנוסף תמיד ניתן לרכוש שירותי גריסה גם במקום אחר שהוא לא בית העסק, כך שכל התהליך לא קורה אצלכם בכלל.

איזה סוגי מגרסות קיימות בשוק?
בשוק קיימות מגוון סוגי מגרסות וכל אחת מהן מתאימה לעבודה בקצב שונה ועם סוגי חומרים שונים. אם יש לכם כמה סוגי חומרים, כדאי להתייעץ קודם עם איש מקצוע מנוסה כדי להבין מה היא המגרסה הטובה ביותר עבורכם.

  • מגרסות ייחודיות –
    מגרסות ייחודיות יתאימו לעבודה ולגריסה של שבבי מתכת. אם אתם עובדים באופן גורף ומייצרים כמות גדולה של פסולת תעשייתית עקב עבודה עם רתכת ארגון, בטח אתם כבר יודעים שאתם צריכים לבצע גריסה ופינוי של פסולת הריתוך. לא כל המגרסות יתאימו לעבודה עם פסולת ריתוך ולכן תצטרכו לקחת מגרסה ייחודית לעבודה עם מתכת.
  • מגרסות ציר 1 –
    מגרסות מהסוג הזה מתאימות לעבודה וגריסה של גושים גדולים ויריעות פלסטיק ועץ, הגריסה יכולה לשמש אתכם להקטנת נפח הפסולת והכנה לפינוי או להכנה למחזור. במיוחד אם אתם עובדים בנגרייה, המגרסה הזו תתאים לכם כדי לחסוך בשטח האחסון של הפסולת עד שמפנים אותה. בנוסף לאחר שתגרסו את העץ תוכלו לבצע שימוש חוזר בשבבי העץ לרהיטים אחרים ובכך למחזר ולצמצם עלויות חומרים ופינוי פסולת בעסק.
  • מגרסות 2 צירים –
    מגרסות מהסוג הזה יתאימו לעבודה עם פסולת נפחית קשה כמו חביות וצמיגים. עצם הגריסה של החומרים הללו תצמצם משמעותית את הנפח של הפסולת ותוזיל בעלות הפינוי, בנוסף האחסון של פסולת בעלת נפח הוא בעייתי מהסיבה שהיא דורשת המון מקום.
  • מגרסת 4 צירים –
    מגרסה זו תתאים להקטנת נפחים, השמדה של חומרים והכנה למחזור. יכולה לשמש למגוון רחב של סוגי חומרים ויש להתייעץ עם בעל המקצוע האם היא תתאים עבורכם.
דילוג לתוכן