פתרונות חכמים לתעשייה ובנייה

מפעלי תעשייה רבים, שיש בהם עומסי עבודה גדולים מחפשים פתרונות חכמים שיאפשרו ייצור בעלויות נמוכות ובתפוקות גבוהות. אלה הם פתרונות חדשניים לניהול אפקטיבי של הייצור במפעל. פתרונות, אשר אמורים לתת מצד אחד אפשרות לייצור כאשר נדרשים לחצי טמפרטורות גבוהות ומצד שני קיים הרצון לאפשר ניצול אנרגיות יעיל וזול המתבטא גם בהפחתת עלויות.

מערכת חימום שמן תרמי

אחת המערכות המתאימות לסוגי תעשייה שונים היא מערכת חימום שמן תרמי. זהו אמצעי טכנולוגי חדשני להעברת חום באופן לא ישיר. המרכיב העיקרי במערכת הוא דוד השמן, אותו דוד בו מתרחש תהליך החימום של הנוזל התרמי ומשם הוא מופץ ומספק אנרגיה.
השמן מחומם במערכת ומשמש בתהליכי ייצור אשר זקוקים לחום. השמן התרמי מאפשר יכולת תפעול טובה לתהליכים בטמפרטורות גבוהות מאוד ויכולת גיוון והתאמה לצרכים של מספר רב של ענפים תעשייתיים. לכן, השימוש במערכות אלה נפוץ במפעלי תעשיה רבים מענפים שונים כמו פלסטיק, נייר, בניין, פטרוכימיים ועוד.
קיימים מחממי שמן תרמי במגוון דגמים אשר מותאמים לצרכי הלקוחות, לרצפת הייצור, לשטח ולגובה הקיים במפעל. כמו כן, קיימות מערכות עם ביצוע אנכי או אופקי.

יתרונות לחימום שמן תרמי

  • חסכון ויעילות. פעולת החימום מביאה לניצול חסכני של דלק וליעילות רבה יותר בתהליכי הייצור. היעילות באה לידי ביטוי בטמפרטורות החימום האחידות לאורך כל תהליך הייצור. הדבר מוביל גם לחסכון בעלויות התפעול.
  • בטיחות. המערכות פועלות ללא מים וללא לחץ של קיטור, לכן נמנעות בעיות של דליפות, קורוזיה, טיפול במים ועוד. מערכות בהתאמה אישית אף מאפשרות עבודה באזורים מוגני פיצוץ.
  • עמידות לאורך זמן. מחממי שמן הם מוצרים עמידים לאורך זמן עם תחזוקה נמוכה. זהו נתון חשוב ביחס לתהליכי ייצור בתעשיות השונות. השימוש לאורך הזמן הופך את תהליך הייצור לחסכוני בעלויות. כלומר כאשר עושים חישוב של עלות מול תועלת אז רואים בבירור כי מערכות חימום שמן תרמי מספקות מענה כלכלי.
  • איכות הסביבה. זהו מקור אנרגיה ידידותי לסביבה, עם שיעורי פליטות נמוכים יותר מאשר מערכות מקבילות המסתמכות על מקורות אנרגיה חלופיים.

בחירת מערכת מתאימה למפעל

בחירת מערכת לחימום שמן תרמי אינה עניין של מה בכך. לבחירה של המערכת המתאימה לתהליך הייצור נדרשת מיומנות טכנית מקצועית והבנה ברמות הגבוהות ביותר וזאת כדי לעשות את הבחירה הנכונה ולוודא כי התחשבנו בכל הפרמטרים הדרושים לטובת הצלחת הפרויקט.

הנה מספר פרטים אותם נרצה לקחת בחשבון בתהליך הבחירה:

  • איכות הייצור של המערכת.
  • רמת ניצול האנרגיה.
  • תקופת השימוש של המערכת, הן הצפויה והן המקסימלית.
  • רמת התחזוקה הנדרשת.
כדי להגיע למערכת איכותית שתיתן את מקסימום היכולת בייצור, באופן יעיל וחסכוני כדאי לפנות לחברה איכותית אשר מייעצת ומתאימה ללקוחותיה מערכת הולמת לתהליכי הייצור במפעל.
כמו כן, כדאי לפנות לחברה אשר ממשיכה ללוות את המערכת שהיא מספקת לאורך תקופת האחריות ותקופת חייה של המערכת. הליווי נדרש בתחומי השירות, הניקיון והאחזקה, על מנת להבטיח עמידות גבוהה וביצועים איכותיים למערכת שנבחרה.
חשוב מאוד במערכות מסוג זה לתת את הדעת לתקני בטיחות ולתקנים ממשלתיים בארץ ובעולם. מערכת ללא תקנים עלולה לגרום לנזקים בתהליכי הייצור.
לסיכום, מערכות לחימום שמן תרמי משמשות בענפים שונים בתעשייה בתהליכי ייצור מגוונים. בחירת מערכת איכותית תאפשר יעילות בייצור וחסכון בעלויות התחזוקה והייצור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן