כל מה שרציתם לדעת על מחזור פסולת ושימוש חוזר

משאבי הטבע שיש בעולם מתדלדלים בקצב משמעותי ועל כן, מיחזור הוא ערך חשוב מאוד שיש ליישם. במסגרת פעולת המחזור נלקחים מוצרים וגם חומרים שאין בהם שימוש והם הופכים לחומרי גלם שישמשו לייצור מוצרים חדשים. מהו הרווח הגדול והמשמעותי בפעולת המחזור? כמות הפסולת קטנה וזאת משום שאנו עושים שימוש בחומרי הגלם לא רק פעם אחת אלא כמה פעמים.
לדוגמה, אם ניקח את בקבוקי הפלסטיק, נראה שאם הם יעברו תהליך של מחזור, חומר הגלם שלהם ישמש  לייצור בקבוקים נוספים או בכלל מוצרים אחרים. כך הצלחנו למנוע את הפיכתם לפסולת בלתי מתכלה ומזהמת.

בואו נדבר על מחזור בקבוקים ומכלי משקאות

הידעתם שבתעשיית הפלסטיק והזכוכית, המגמה היא לבצע שימוש בחומרי גלם שהתקבלו כתוצאה ממחזור של בקבוקי זכוכית ובקבוקי פלסטיק?
כל זאת על מנת לזהם כמה שפחות את הסביבה. לשם כך, הוקמה בארץ תשתית לאיסוף אותם הבקבוקים. השותפים הם תאגיד המחזור, ספקי המזון והמשווקים. על מנת להבטיח שגם האזרחים יהיו שותפים למחזור הבקבוקים, על כל קניית מיכל משקה, הלקוח צריך לשלם פיקדון. אותו פיקדון יוחזר לו, כאשר הוא ימסור את מיכל המשקה לנקודות האיסוף שיש אצל המשווקים.

בואו נדבר על מחזור פסולת אלקטרונית ומוצרי חשמל

שימו לב, אם יש לכם ציוד אלקטרוני או מוצרי חשמל שהם כבר לא תקינים ויצאו משימוש, הרי שמדובר על פסולת אלקטרונית לכל דבר. בעבר, נפטרו מהפסולת הזאת באמצעות הטמנתה באדמה. הבעיה היא שהדבר יוצר זיהום בקרקע וגם גורם למפגע סביבתי חמור. על כן, המגמה היא להיפטר משיטת ההטמנה ולבצע מחזור לפסולת. המחזור מבוצע כיום על ידי חברות פרטיות וגופים עסקיים. לכל אלה יש עניין עסקי במחזור חומרי הגלם הנמצאים בציוד האלקטרוני ובמכשירי החשמל, שכן לחומרים הללו יש ערך כספי רב.

בואו נדבר על מחזור מצברים

מומלץ שלא לזרוק את המצבר הישן לפח במידה ואינו תקין וזאת משום שבמצברים יש חומרים שפוגעים בסביבה. על כן, בפעם הבאה שאתם מגיעים למוסך או מזמינים שירות החלפת מצברים עד הבית, תנו את המצבר הישן שלכם וכמו כן בדקו שהוא אכן הולך למחזור. יש לכך המון יתרונות בהם, מניעת זליגה של חומרים רעילים, חסכון כספי וחיסכון באנרגיה.

בואו נדבר על גריטת מזגנים

אם יש לכם מזגן ישן, תוכלו למסור אותו למחזור ולרכוש במקומו מזגן חדש. במסגרת תהליך המחזור, המזגן הישן שלכם יעבור תהליך גריטה ויבוצע שימוש חוזר בחומרי הגלם. גם אתם תרוויחו מכל העסק ותתרמו להתייעלות אנרגטית וזאת משום שהמזגן החדש שלכם יהיה חסכוני יותר מבחינת צריכת אנרגיה.

בואו נדבר על גריטת רכבים

אם יש לכם רכב ישן, המדינה תשלם לכם סכום קבוע מראש וזאת על מנת שתמסרו אותו לגריטה. במסגרת תהליך הגריטה, חלקי המתכת ישמשו לתעשיית הברזל. הדבר גם מסייע לסביבה, שכן באמצעות הגריטה, יהיה אפשר לצמצם משמעותית את כלי הרכב המיושנים שנוסעים בכבישים וכך להפחית את זיהום האוויר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן