טיפים חשובים לכיול נכון של מכונות, ציוד ומכשירים

תהליך הכיול זהו תהליך מורכב שנהוג לבצעו במעבדות מוסמכות, במיוחד כאשר מדובר בכיול של מכונות, ציוד ומכשירים.
בכדי ללמוד איך מכיילים מכונות יש לעבור קורס מיוחד שנועד להסמיך את הלומד לפעולת הכיול. לכן, כיול שנעשה באופן חובבני עשוי להיות בעייתי מכיוון שהתוצאות שיוצגו במכונה / במכשירים או בציוד לאחר מכן, עלולות להיות לא מדויקות ושגויות.

  • טיפ מספר 1 – כיול תקופתי
    כל מכשיר וכל ציוד ומכונה זקוקים לכיול מדי תקופה. אם בעל המכשיר לא ידאג לכייל אחת לתקופה (לפי הרשום בהוראות היצרן), קרוב לוודאי שהפעולה שהמכשיר אמור לבצע תתבצע לא כראוי ותציג תוצאות מדידה שגויות.
    כיול תקופתי זוהי פרוצדורה חשובה מאין כמותה וחייבים להקפיד על כך. לא רק שהכיול צריך להיות מדי תקופה, יש גם להקפיד ולבצע רישום ומעקב אחרי תקופת הכיול וזאת בכדי למנוע בלבול או אי סדר. לרוב, כשמבצעים את הכיול במעבדה מוסמכת – אנשי המקצוע יבצעו עבורכם גם את הרישום ויפיקו דוח עם הנתונים הנחוצים, כולל רישום מדויק על תאריך הכיול וכדומה. 
  • טיפ מספר 2 – אפשרו לכיול להתבצע אך ורק במעבדה מוסמכת
    חשוב מאוד לבצע את התהליך אצל מעבדה מוסמכת בעלת הסמכות נדרשות וזאת בשל המקצועיות והאמינות שתקבלו באמצעות שירות זה. לעיתים, נדמה כי כיול זו פעולה פשוטה וכל אחד יכול לבצעה אך ההפך הוא הנכון.
    אם לא תשקיעו בכיול מקצועי ומוסמך, מהר מאוד תגלו כי המכשיר או המכונה שברשותכם כלל לא מבצעת את עבודתה באופן מהימן. בנוסף לזאת, כיול במעבדה מוסמכת תאפשר למכשיר שלכם או הציוד להחזיק מעמד ולתפקד לאורך שנים ארוכות יותר וזאת מכיוון שהשימוש בו יהיה תקין.
    אל תזלזלו בחשיבות הכיול המקצועי, גם אם תהליך זה ידרוש מכם השקעה כספית מסוימת. כמו שאינכם נוהגים לחסוך על בדיקה רפואית, כך גם חשוב להקפיד בכל הנוגע לכיול מכשירים, ציוד ומכונות.
    למעשה, הכיול הוא חלק בלתי נפרד מתקינות המכשיר / המכונה / הציוד. בשל כך, יש לבצעו אחת לתקופה הנדרשת ואך ורק במעבדה מוסמכת ואצל בעלי מקצוע אשר יש להם את התעודות וההכשרה לבצע כיול.
דילוג לתוכן