טיפול בפסולת תעשייתית

כל שנה עולה וגדלה כמות הפסולת התעשייתית המצטברת שיש לפנותה.  פינוי פסולת תעשייתית חייבת להתבצע לפי כללים מחמירים. ללא ציות לכללים אלו עלולים להיווצר זיהום אוויר, התפשטות של מזיקים מעבירי מחלות, זיהום שיחדור לקרקע ו/או למי השתייה ועוד נזקים אקולוגיים חמורים. מפגעים אלו הינם מסוכנים ביותר הן ברמה הבטיחותית והן מבחינת הנזק האקולוגי והוויזואלי לסביבה. ככל שעולה המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה ועל בריאות התושבים, כך מקפידה המדינה יותר בנושא משמעותי זה.

קיימים סוגים שונים של פסולת

– פסולת רפואית מבתי חולים, מעבדות ומרפאות
– חומרים מסוכנים שהם תוצרי לוואי של מפעלי תעשייה, דליפות, שפכים או דלקים.
– פסולת תעשייתית
– פסולת בניין
– חומרים שונים שתוקפה פקע
– סוגי שפכים
– אריזות ריקות מסוגים, גדלים וחומרים שונים
בעת פינוי הפסולת התעשייתית היא מועלת על משטחים מעץ או מפלסטיק, שהם משטחי העמסה ושינוע שטוחים.
מעמיסים את הפסולת על המשטחים באופן יציב ומסודר כדי שיהיה אפשר להעלותה על כלי הרכב המפנים אותה. ע"י מלגזה או עגלת משטחים גדולה מכניסים את הפסולת לתוך המשאיות והן יוצאות לדרכן לאתרי ההטמנה והפסולת המיועדים לכך.
בחירת משטחי עץ או פלסטיק גם הם חשובים- ויש לבחון את היתרונות והחסרונות של כל אחד מן הסוגים בהתאם לסוג המשא שיש להעמיס עליו.

רגולציה מחמירה בנוגע לטיפול בטוח ויעיל בפסולת תעשייתית

בארץ קיימת רגולציה (אסדרה) מחמירה בנוגע לטיפול בפסולת תעשייתית. הכוונה היא לחוקים, תקנות וכללים מנהליים המיועדים לוודא אסדרה מוקפדת ביותר של הטיפול בפינוי פסולת תעשייתית בהתאם לדרישות המדינה והרשויות.
הרגולציה הופכת להיות מורכבת יותר ויותר ככל שכמות הפסולת התעשייתית עולה ומכילה חומרים מסוכנים לאדם ולסביבה.
המדינה דואגת לחייב את קבלני הפינוי ואת המפעלים לעמוד בכל הכללים המחמירים בעת הפינוי ולהבטיח פינוי בטיחותי ומוקפד.

טיפול בחומרים מסוכנים

חומרים תעשייתיים אלו הינם מסוכנים ביותר ועלולים לגרום נזק רב הן לאדם והן לסביבה.
על מנת לפנות אותם צריך להשתמש בציוד מיוחד ואסור להשליך אותם למתקני אשפה רגילים. ישנם כללים מחמירים לטיפול בחומרים ולשינועם בעזרת כלי רכב ייעודיים. הפסולת מובלת לאתרי פסולת מיוחדים וכן למפעלים לשירותי אקולוגיה. שם יש להפריד ולמיין אותה ולהחליט מה ממחזרים ומה משמידים או מטמינים.

טיפול בפסולת תעשייתית

פסולת תעשייתית מורכבת מחומרים שונים, כגון: מתכות, פלסטיק, זכוכית, עץ, נייר ועוד. בכל סוג של חומר יש לטפל באופן שונה. חלק מהפסולת התעשייתית ממוחזרת, כמו: נייר או זכוכית.
חלקה מפונה ומובל לאתרי הטמנה.

טיפול בפסולת בניין

לכל אתר בנייה מתאספת כמות גדולה של פסולת בנייה. גם פסולת זו מחייבת אמצעי פינוי והובלה מיוחדים. זאת, על מנת להבטיח פגיעה כמה שיותר מינימלית באיכות הסביבה. פסולת הבניין מועברת בתוך שקיות או מכלים אל אתרים מיוחדים המיועדים לפסולת מסוג זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן