איך מפרידים פסולת למיחזור ומה עושים איתה?

במהלך החיים אנו מייצרים המון פסולת, פסולת שאותה אנו מפנים אל הפחים בקרבת אזור המגורים. משם ואילך הפסולת עוברת תהליך ארוך, אשר סופו הוא מיחזור. למרות שכיום ישנם מתקני מיון פסולת בקרבת מקום המגורים במועצות ורשויות רבות, מה שהופך את עבודת המיון לפשוטה יותר, הפרדת הפסולת לפני השלכתה, תהיה הפתרון היעיל ביותר. אך כדי לעשות זאת, עלינו לדעת מה בדיוק עושים עם הסוגים השונים של פסולת שאנו מייצרים.

הפרדת פסולת מיחזור

בשנים האחרונות רשויות ומועצות מקומיות משקיעות זמן ומשאבים בפיתוח תשתיות אשר מעודדות מיחזור כמו למשל פיזור פחים בצבעים שונים אשר לכל פח זורקים סוג אחר של פסולת. הצבעים משתנים ביין מועצה לרשות, אך העיקרון דומה: יש פחים שאליהם זורקים אריזות פלסטיק וקרטון למוצרי מזון, באחרים ניתן לזרוק פסולת זכוכית, יש פחים ייעודיים לפסולת מתכת, עיתונים, פסולת אורגנית, קרטונים וכן הלאה. בנוסף ניתן גם למצוא מחזורית לבקבוקים.

מה עושים עם רהיטים ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה (פסולת גושית)?

הרבה פעמים אנו מחליפים ישן בחדש, קונים רהיטים חדשים ורוצים לפנות את הישנים ומחליפים את מוצרי החשמל והאלקטרוניקה שלנו. גם אז עלינו לדאוג לפנות את הפסולת ולא לזרוק אותה ליד הפחים. כשזה המקרה אנו יכולים לתרום את הרהיטים, למכור אותם או לפנות אותם למקומות המתאימים. אם איננו יכולים לעשות זאת בעצמנו, תמיד אפשר לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בפינוי רהיטים ישנים בכפוף לחוקי העזר ובתיאום עם שירותי התברואה ברשות או במועצה המקומית. חברה מקצועית תדע בדיוק לאן לפנות את הרהיטים וכך למנוע מכם לקבל קנס.

הובלת הפסולת למפעל לצורך מיחזור ושימוש מחדש

לאחר שביצעתם את תפקידכם והפרדתם את הפסולת עכשיו היא תעבור הלאה, כאשר השלב הבא בדרך הוא מפעל מיחזור חדשני. במפעל מיחזור יש מכונות מיוחדות וייעודיות למיחזור שיכולות להקטין את נפח הפסולת, לגרוס אותה, להפריד מתכות או להפעיל מערך מיחזור שלם. באמצעות המוצרים הנכונים במפעל המיחזור ניתן להתמודד עם כמויות ענקיות של פסולת ביותר קלות, לחסוך בכוח אדם ובהוצאות, להקטין מפגעי בריאות וסיכוני שריפות ולהרוויח עוד המון יתרונות. כמו כן באמצעות מוצרי דחיסת פסולת לדוגמא, אפשר להוביל את הפסולת ממקום למקום בצורה יותר נוחה, וכך לעשות בה שימוש חוזר בצורה הרבה יותר פשוטה.
לסיכום, ההתעסקות בפסולת שלנו אולי נראית לנו מעט מאתגרת אך זו פעולה הכרחית שתשמור על איכות הסביבה, כמו גם על איכות החיים בסביבת המגורים, לכן חשוב לעשות זאת באופן מוסדר ובתיאום עם כל הגורמים הנכונים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן